Grade 1 The Weather Lesson Plan: Life Skills

Lesplan Titel:

Graad 1 Lewensvaardighede Lesplan: Die Weer

Benodigde Materiaal:

  • Plakkate van verskillende weertipes (sonnig, reënerig, bewolk, winderig)
  • Prente of flitskaarte wat verskillende soort weer toon
  • Werkkaarte vir leerlinge om in te vul
  • Kleurpotlode
  • Skêr en gom
  • Interaktiewe witbord of projektor (indien beskikbaar)
  • Kindervriendelike weer-app op ‘n tablet of rekenaar (opsioneel)

Leerdoelwitte:

  1. Leerlinge moet die verskillende weertipes kan identifiseer.
  2. Leerlinge moet kan beskryf hoe elke tipe weer lyk en voel.
  3. Leerlinge moet kan verduidelik watter klere gepas is vir verskillende weertipes.
  4. Leerlinge moet kan deel wat hulle graag doen in elke soort weer.

Woordeskat:

  1. Sonnig – As die son skyn en daar geen wolke is nie, dit is warm.
  2. Reënerig – As dit nat is en waterdruppels uit die lug val.
  3. Bewolk – As die lug vol wolke is, dit is dikwels donkerder.
  4. Winderig – As die wind sterk waai en dit voel koel.
  5. Klere – Dinge wat ons dra om ons teen die weer te beskerm.

Vorige Leer:

In vorige lesse het ons oor die seisoene geleer en hoe hulle verander. Ons het ook gepraat oor hoe plante en diere aanpas by die verskillende seisoene. Hierdie kennis sal help wanneer ons bespreek watter tipe weer by elke seisoen hoort.

Verwagte Uitdagings en Oplossings:

  • Uitdaging: Sommige leerlinge mag sukkel om die konsepte van verskillende weertipes te verstaan.
  • Oplossing: Gebruik visuele hulpmiddels soos prente en flitskaarte om die konsep te verduidelik.
  • Uitdaging: Leerlinge kan verward raak oor watter klere by watter weertipe pas.
  • Oplossing: Skep ‘n speletjie waar hulle prente van klere by verskillende weertipes moet rangskik.

Begin Aktiwiteite (4 minute):

  1. Groet en Inleiding: Begin deur die leerlinge vriendelik te groet en die tema van die les bekend te stel: die weer.
  2. Voorafkennis aktivering: Vra die leerlinge om te deel watter tipe weer hulle geken het die afgelope week en hoe dit hulle dag beïnvloed het.

Middel Aktiwiteite (32 minute):

  1. Direkte Instruksie (10 minute): Wys en verduidelik die verskillende soorte weer (sonnig, reënerig, bewolk, winderig) met behulp van plakkate en prente. Bespreek hoe elke tipe weer lyk en voel.
  2. Geleide Praktiek (10 minute): Gebruik ‘n interaktiewe witbord of projektor om beelde te wys en vra leerlinge watter tipe weer elke beeld voorstel. Laat hulle hul antwoorde hardop deel.
  3. Onafhanklike Praktiek (10 minute): Gee leerlinge werkkaarte waarop hulle prente moet kleur van verskillende tipes weer, asook die gepaste klere vir elke soort weer.
  4. Groepaktiwiteit (2 minute): Laat die leerlinge in klein groepies deel wat hulle graag doen in elke soort weer.

Eind Aktiwiteite (4 minute):

  1. Terugvoer en Konsolidasie: Vra leerlinge om hul werkkaarte te wys en te vertel oor wat hulle geleer het.
  2. Afsluiting en Huiswerk: Herhaal die belangrikste punte van die les en gee huiswerk wat hulle vra om môre vir hulle gunsteling weerdag gereed te maak.

Assessering en Begripskontrole:

  1. Waarneming: Observeer leerlinge se deelname tydens die aktiwiteite en groepsbesprekings.
  2. Werkkaarte: Hersien die ingevulde werkkaarte om te sien of leerlinge die verskillende weertipes en gepaste klere verstaan.

Differensiasie Strategieë vir Diverse Leerders:

  • Hulpbronne: Verskaf ekstra visuele hulpbronne of gebaretaal vir leerders wat visuele of gehoorbeperkings het.
  • Gevorderde Leerders: Gee gevorderde leerders ‘n skryfopdrag om ‘n kort storie oor hul gunsteling weerdag te skryf.

Onderwysnotas:

  • Onthou om die les interaktief en visueel aantreklik te hou om die leerlinge se aandag te behou.
  • Gebruik eenvoudig taal en baie herhaling om begrip te versterk.
  • Sluit leerlinge met spesiale onderwysbehoeftes in deur hul deelname op ‘n sinvolle manier aan te moedig.

Baie sterkte en geniet die les!