Lesplan Titel:
Graad 2 Lewensvaardighede Lesplan: Ons land Suid-Afrika
Benodigde Materiale:
– Kleurkaarte van Suid-Afrika se provinsies
– Wêreldkaart en Suid-Afrika kaart
– Kleurpotlode
– Groot velle papier
– Projektor en skerm (indien beskikbaar)
– Inkleurvel van Suid-Afrika se vlag
– Werksvel oor Suid-Afrika se hoofstede en simbole
Leerdoelwitte:
– Studente sal die provinsies en hoofstede van Suid-Afrika kan identifiseer.
– Studente sal in staat wees om Suid-Afrika se belangrike nasionale simbole te noem en te verduidelik.
– Studente sal verstaan hoe Suid-Afrika in Afrika en die wêreld pas.
Woordeskat:
1. Provinsie – ‘n Afdeling van ‘n land met sy eie plaaslike regering.
2. Hoofstad – Die stad waar die regering van ‘n provinsie of land werk.
3. Simbool – ‘n Teken of prent wat ‘n idee verteenwoordig.
4. Grens – Die lyn wat twee lande of provinsies skei.
5. Nasionaal – Iets wat tot ‘n hele land behoort.
Vorige Leer:
Studente het reeds geleer oor gesinne, gemeenskappe en die belangrikheid daarvan. Hulle het ‘n idee van wat ‘n land is en ken Suid-Afrika se nasionale vlag.
Verwagte Uitdagings en Oplossings:
– Uitdaging: Sommige studente mag dalk problematiek ondervind om die verskillende provinsies en hulle hoofstede te onthou.
Oplossing: Gebruik visuele hulpmiddels soos kaarte en prente. Herhaal die name en laat die studente dit hardop sê.
Begin Aktiwiteite (4 minute):
1. Groet studente en verduidelik vandag se leerdoelwitte.
2. Begin met ‘n vinnige hersiening van wat hulle reeds weet oor Suid-Afrika. Wys die Suid-Afrikaanse vlag en vra studente om te identifiseer wat hulle reeds weet.
Middel Aktiwiteite (32 minute):
1. (12 minute) Wys die wêreldkaart en plaas Suid-Afrika daarop. Vertel kortliks oor Suid-Afrika se ligging. Neem tyd om provinsies en hoofstede aan te dui op die Suid-Afrika kaart.
2. (10 minute) Deel kleurkaarte van die provinsies uit en laat studente in pare werk om die naam van elke provinsie en sy hoofstad te identifiseer en in te kleur.
3. (5 minute) Verdeel studente in groepe en gee vir elke groep ‘n nasionale simbool (byvoorbeeld die nasionale dier, blom, ens.). Laat hulle ‘n kort aanbieding maak oor wat hulle geleer het.
4. (5 minute) Bespreek kortliks waarom hierdie simbole belangrik is en hoe hulle die land as ‘n geheel verteenwoordig.
Einde Aktiwiteite (4 minute):
1. Laat studente ‘n vinnige vasvra voltooi oor wat hulle vandag geleer het.
2. Gee hulle inkleurvelle van Suid-Afrika se vlag om in te kleur as ‘n afsluitingsoefening.
Assessering en Begripskontrole:
– Vrae en antwoorde sessies
– Werksvelle van die provinsies en hoofstede
– Groepaanbieding van nasionale simbole
– Vinnige vasvra oor die inhoud van die les
Differensiasie Strategieë vir Diverse Leerders:
– Visuele hulpmiddels vir visuele leerders.
– Groepaktiwiteite om samewerking en ondersteuning te bevorder.
– Een-op-een hulp of kleiner groepe vir leerders wat ekstra ondersteuning nodig het.
– Uitdagende vrae of addisionele take vir vinnig-vorderende studente.
Onderrignotas:
– Verseker dat alle studente toegang het tot die visuele hulpmiddels soos kaarte en kleurkaarte.
– Wanneer die groepe hul nasionale simbole aanbied, kan dit nuttig wees om ‘n projektor te gebruik indien beskikbaar, om seker te maak dat almal die prente kan sien.
– Wees oplettend tot die verskillende behoeftes van studente en bied ondersteuning waar nodig, veral as dit by die onthou van name en plekke kom.
– Die les is ontwerp om interaktief te wees; moedig deelname en vrae aan om studente betrokke te hou.