Lesplan Titel:
Graad 3 Lewensvaardighede Lesplan: Ons Land Suid-Afrika
Benodighede:
- Plakkate van die Suid-Afrikaanse vlag, nasionale simbole en kaart
- Viltpenne en kleurpotlode
- Werkkaarte
- Projekor en skerms (indien beskikbaar)
- Boeke of klaskamerbiblioteek oor Suid-Afrika
- Plakpapier en skêre
Leerdoelwitte:
Aan die einde van die les moet leerders in staat wees om:
1. Die Suid-Afrikaanse vlag en sy kleure te identifiseer.
2. Die naam en betekenis van nasionale simbole te noem.
3. Basiese kennis van die Suid-Afrikaanse geografie te toon.
4. Die name van die nege provinsies van Suid-Afrika te ken.
Woordeskat:
- Vlag – ’n Stuk gekleurde materiaal wat as simbool van ’n land of organisasie gebruik word.
- Nasionale Simbool – ’n Embleem of teken wat ’n land verteenwoordig.
- Provinsie – ’n Administratiewe afdeling van ’n land.
- Geografie – Studie van die fisiese kenmerke van die aarde.
- Regering – Die amptelike groep mense wat ’n land bestuur.
Vorige Leer:
Leerders het voorheen kennis opgedoen oor hul eie gemeenskappe en kulture. Hulle het ook basiese kenmerke van ‘n kaart geleer soos rigtings en kaartlesing.
Verwante Uitdagings en Oplossings:
- Moeilikheid om die provinsies te onthou: Gebruik speletjies en liedjies om memorisering te vergemaklik.
- Leerders wat nie goed kan lees nie: Maak gebruik van visuele hulpmiddels soos prente en plakkate.
Beginaktiwiteite (4 minute):
- Begin die les deur die leerders te vra wat hulle van hul land weet.
- Wys die Suid-Afrikaanse vlag en vra of enigeen die kleure kan benoem en weet wat dit beteken.
Middelaktiwiteite (32 minute):
- Direkte Instruksie (10 minute):
a. Gee ‘n kort aanbieding oor die Suid-Afrikaanse vlag, en die betekenis van die kleure.
b. Verduidelik nasionale simbole soos die Springbok en die Kroonjuwele. - Geleide Praktyk (12 minute):
a. Deel werkkaarte uit met die vlag
b. Laat leerders die vlag inkleur en benoem.
c. Stel ’n prenteboek oor die nasionale simbole en die nege provinsies bekend. - Onafhanklike Praktyk (10 minute):
a. Werk in groepe en teken ‘n kaart van Suid-Afrika, met die name van elke provinsie.
b. Gebruik toegang tot rekenaars of tablette om meer oor een nasionale simbool te navors.
Eindaktiwiteite (4 minute):
- Vra die leerders om een ding wat hulle geleer het te deel.
- Gee ’n vinnige vasvra oor die kleure van die vlag en betekenis van die simbole.
Assessering en Begripskontrole:
- Mondelinge antwoorde tydens klasgesprekke.
- Inkleuring en benaming op werkkaarte.
- Groepe se kaarte van Suid-Afrika.
- Die einde van die les vasvra.
Differensiasie Strategieë:
- Vir behoeftige leerders: Visuele hulpmiddels soos prente en plakkate om begrip te verbeter.
- Vir vinnige leerders: Meer komplekse navorsingstaak oor die geskiedenis van ‘n simbool.
Onderwysnota’s:
- Die les het ten doel om liefde en trots op hul land by leerders te kweek.
- Moedig leerders aan om in die rolprente betrokke te raak deur vrae te stel en hul kennis te deel.
- Verseker toeganklikheid vir leerders met gestremdhede deur geskrewe teks te vergroot, en ekstra tyd toe te staan vir aktiwiteite.
Toegangsoorwegings:
- Maak seker al die materiaal soos werkkaarte ook in Braille beskikbaar is vir siggestremde leerders.
- Maak gebruik van klank- en visuele hulpmiddels vir leerders met gehoor- of leerprobleme.