Grade 3 The Seasons Lesson Plan: Life Skills

Lesplan Titel:

Graad 3 Lewensvaardighede Lesplan: Die Seisoene

Materiale Benodig:

  • Handboeke en werkboeke
  • Plakkate van die vier seisoene (lente, somer, herfs, winter)
  • Kleurpotlode
  • Oorhoofse projektor of rekenaar en projekteerder
  • Werkvel oor die seisoene

Leerdoelwitte:

Teen die einde van die les behoort die leerders die volgende te kan doen:
1. Die vier seisoene kan noem en beskryf.
2. Verduidelik hoe die weer elke seisoen kan verander.
3. Voorbeelde gee van aktiwiteite wat mense in elke seisoen kan doen.
4. Herken en benoem die veranderinge in plante en diere gedurende die seisoene.

Woordeskat:

  1. Lente: Die seisoen na winter en voor somer waar die natuur begin blom.
  2. Somer: Die warmste seisoen van die jaar.
  3. Herfs: Die seisoen na somer en voor winter waar blare van bome af val.
  4. Winter: Die koudste seisoen van die jaar.
  5. Weer: Die toestand van die atmosfeer wat somer, winter, lente of herfs beskryf, soos warm, koud, nat of droog.

Vorige Leer:

Leerders het vroeër oor die verskillende tye van die dag en basiese weerpatrone geleer soos sonnig, reënerig en bewolk. Dit het hulle voorbereid vir ‘n meer gedetailleerde studie van die seisoene.

Verwagte Uitdagings en Oplossings:

  1. Sommige leerders mag sukkel om die konsep van seisoenale veranderinge te verstaan.
  2. Oplossing: Gebruik visuele hulpmiddels en voorbeelde uit hul eie omgewing om die konsep duideliker te maak.
  3. Onderskeid tussen die seisoene mag verwarrend wees.
  4. Oplossing: Herhaling en gebruik van kleurvolle plakate om visuele onderscheid aan te toon.

Begin Aktiwiteite (4 minute):

  1. Verwelkom die leerders en stel die leerdoelwitte van die les bekend.
  2. Vra die leerders om te noem watter seisoen dit tans is.
  3. Begin met ‘n kort bespreking om hul voorkennis oor die onderwerp te aktiveer deur vrae soos: “Hoe weet jy dit is somer/winter?”

Middel Aktiwiteite (32 minute):

  1. Direkte Instructie (8 minute): Gebruik plakkate van die seisoene om elke seisoen te beskryf – die weer, veranderings in plante en diere, en tipiese menslike aktiwiteite.
  2. Geleide Praktyk (10 minute): Deel prente van verskillende aktiwiteite en vra leerders om saam in groepe te werk en die aktiwiteite aan die korrekte seisoene toe te ken. Bespreek daarna die antwoorde saam.
  3. Onafhanklike Praktyk (14 minute): Leerders voltooi ‘n werkvel waar hulle prente van verskillende seisoene inkleur en beskrywings neerskryf van wat hulle sien.

Afsluiting Aktiwiteite (4 minute):

  1. Vra leerders om een ding wat hulle vandag geleer het, te deel.
  2. Gee ‘n vinnige oorsig van die seisoene en hul kenmerke as ‘n samevatting.
  3. Bied ‘n “uitgangkaartjie” aktiwiteit: Laat leerders ‘n kaartjie invul met die naam van hul gunsteling seisoen en hoekom hulle daarvan hou.

Assessering en Begripstoetse:

  1. Mondelinge Vrae tydens die inleiding om voorkennis te evalueer.
  2. Werkvel voltooiing as ‘n vorm van summatiewe assessering.
  3. Uitgangkaartjie as ‘n vinnige begripstoets aan die einde van die les.

Differensiëringstrategieë vir Diverse Leerders:

  1. Skandering: Gebruik pictogramme vir leerders wat sukkel met lees.
  2. Uitbreiding: Bied addisionele aktiwiteite vir vinnige leerders soos om ‘n kort storie oor hul gunstelingseisoen te skryf.

Onderwystegnotes:

  • Die gebruik van visuele en praktiese aktiwiteite is belangrik om die seisoene tastbaar en verstaanbaar te maak.
  • Verskaf genoegsame geleenthede vir mondelinge deelname om leerders se begrip te versterk en sommer hul kommunikasievaardighede ook te ontwikkel.
  • Maak seker alle materiale soos plakate en werkvelle is vooraf voorberei en handgereed.

Toeganklikheid:

  • Maak seker dat al die visuele materiaal duidelik sigbaar is vir leerders met sigprobleme.
  • Bied alternatiewe werkvelinhoude of digitale hulpbronne vir leerders met spesiale onderwysbehoeftes.

Hiermee voltooi ons die lesplan vir die Graad 3 Lewensvaardighede les oor die seisoene.