Grade R Days of the Week Lesson Plan: Life Skills

Lesplan Titel:
Graad R Lewensvaardighede Lesplan: Dae van die Week

Benodigde Materiale:
– Groot kalender of plakkaat van die dae van die week
– Flitskaarte met dae van die week uitgedruk
– Liedjie oor die dae van die week (kan digitaal gespeel word)
– Kleurpotlode en werkvelle
– Witbord en merkers

Leerdoelwitte:
– Leer om die name van die dae van die week te herken en uit te spreek.
– Begrip van die volgorde van die dae.
– Assosieer elke dag met alledaagse aktiwiteite.
– Deelneem aan sing- en speletjies om leer te versterk.

Woordeskat:
1. Maandag – Die eerste dag van die week.
2. Dinsdag – Die tweede dag van die week.
3. Woensdag – Die derde dag van die week.
4. Donderdag – Die vierde dag van die week.
5. Vrydag – Die vyfde dag van die week.

Vorige Leer:
Kinders het reeds oor basiese tydsbegrippe geleer soos “vandag”, “gister”, en “môre.”

Voorsiene Uitdagings en Oplossings:
– Sommige kinders mag sukkel om die name van die dae te onthou. Oplossing: Gereelde herhaling en gebruik van liedjies.
– Verstaan die volgorde mag moeilik wees. Oplossing: Gebruik visuele hulpmiddels soos ‘n kalenderplakkaat.

Begin Aktiwiteite: (4 minute)
1. Verwelkom die kinders en vertel dat hulle vandag oor die dae van die week gaan leer.
2. Speel ‘n kort liedjie oor die dae van die week en laat die kinders saamsing.
3. Vra die kinders of hulle enige dae van die week ken en laat hulle die name uitroep.

Middel Aktiwiteite: (32 minute)
1. Wys die groot kalender en noem die dae van die week, een vir een, terwyl jy jou vinger oor elke dag beweeg.
2. Gebruik die flitskaarte en wys elke dag weer. Laat die kinders die name herhaal.
3. Speel ‘n geheuespel waar kinders die dae in volgorde moet plaas.
4. Verduidelik kortliks wat op elke dag gebeur, soos skool op weekdae en rus op naweke.
5. Deel werkvelle uit waar kinders die dae van die week kan inkleur en in volgorde plaas.
6. Sing weer die liedjie oor die dae van die week saam met die kinders.

Einde Aktiwiteite: (4 minute)
1. Vra die kinders om in klein groepies te praat oor wat hulle op hul gunsteling dag doen.
2. Gebruik ‘n uitgangskaartjie aktiwiteit: Vra elke kind om een dag van die week te sê en iets wat hulle op die dag doen.

Assessering en Begripstoetse:
– Deur observasie tydens sing- en geheuespeletjies.
– Werkvelle oor die inkleur en volgorde van dae.
– Uitgangskaartjie aktiwiteit aan die einde van die les.

Differensiasie Strategieë vir Diverse Leerders:
– Verskaf ekstra visuele hulpmiddels soos prente vir kinders wat sukkel met taal.
– Groepkinders saam sodat sterker leerders kan help met diegene wat sukkel.
– Verskaf ekstra repetisie en ondersteuning vir leerders wat dit benodig.

Onderwysnotas:
Hierdie les is belangrik vir die ontwikkeling van tydsbegrip en roetine verstaan by jong kinders. Gebruik gereeld liedjies en speletjies om die leerervaring pret en boeiend te maak. Maak seker dat alle kinders betrokke is en die kans kry om te deelneem. Vir kinders met gehoorprobleme, gebruik visuele hulpmiddels en dui fisieke handelinge aan ter ondersteuning.