Inleiding
Een van die belangrikste rolle van ‘n Graad R-onderwyser is om jong leerders ‘n omgewing te bied wat veilig, skoon en omgee is, met voldoende geleenthede om te speel en die wêreld onder jou leiding te verken. Die Nasionale Vroeëkindontwikkelingstandaarde (NELDS) is ‘n belangrike verwysingsdokument vir beplanning, onderrig en leer. Hierdie gids sal inligting bied oor hoe om lewensvaardighede in die Grondslagfase te onderrig, insluitend roetine-aktiwiteite, vrye speel-aktiwiteite, gestruktureerde aktiwiteite, waarnemingsvaardighede en hulpbronne wat benodig word.
Roetine-aktiwiteite
Roetine-aktiwiteite vind gereeld elke dag plaas en is essensieel vir die opbou van struktuur en konsekwentheid in jong leerders se lewens. Ten minste tien minute van die tyd wat aan elke Lewensvaardighede-studiegebied toegewys word, moet daagliks vir roetine-aktiwiteite gebruik word, soos die datumskaart, gesondheidstabel en opruimtyd na kreatiewe kuns en vrye speel. Roetine-aktiwiteite sluit aankoms- en vertrekgroete, toiletroutines en voorbereiding vir kreatiewe kuns en fisiese opvoedkunde aktiwiteite in.
Vrye Speel-aktiwiteite
Vrye speel-aktiwiteite kan binne of buite plaasvind, of beide. Die tyd wat aan Fisiese Opvoeding en Kreatiewe Kunste toegewys is, kan vir vrye speeltyd gebruik word, omdat die fisieke vaardighede wat tydens vrye speel geleer en geoefen word, die leer in hierdie twee studiegebiede ondersteun. Voorbeelde van vrye speel-aktiwiteite sluit vrye kuns, blokkiesarea, sandkas, fantasie-speel, boek- en musiekkamer en skryfarea in.
Gestructureerde Aktiwiteite
Gestructureerde aktiwiteite is kort onderrig- en leeraktiwiteite wat dikwels deur die onderwyser begelei word. Dit kan met individuele leerders, in klein groepe, of as ‘n hele klas gedoen word, afhangende van die aard van die les. Die konsepte, inhoud, en vaardighede vir gestruktureerde aktiwiteite word gespesifiseer in die studieareas in die kurrikulum dokument.
Perseptuele Vaardighede
Die ontwikkeling van perseptuele vaardighede in jong leerders is van kritieke belang om ‘n fondament te lê vir alle toekomstige ontwikkeling en leer. Persepsie beteken die gebruik van die sintuie om inligting oor die omgewing, omgewing, of situasie te bekom. Die belangrikste perseptuele vaardighede sluit in visuele persepsie, visuele diskriminasie, visuele geheue, gehoorpersepsie, gehoordiskriminasie, gehoor geheue, hand-oog koördinasie, liggaamsbeeld, laterale oriëntasie, dominantie, die kruising van die midlyn, figuur-agtergrond persepsie, vormpersepsie en ruimtelike oriëntasie. Onderwysers moet fokus op die ontwikkeling van perseptuele vaardighede in alle vier studieareas en in tale en wiskunde.
Hulpbronne wat benodig word om lewensvaardighede te onderrig
Sommige toerusting is standaardmateriaal vir ‘n Foundation Phase-klas, terwyl ander materiale makliker verkrygbaar is as ander. Standaardmateriaal sluit in boonste sakke, toue, hoepels, balle van verskillende groottes, balanseerbalke, planke, bande, buite-speelgoed, droë media, nat media, borstels van verskillende groottes, blaaie papier, aardewerkklei, papier-maché, speelklei, krale, rietjies, macaroni, skulpe, ens. Dit is ideaal as leerders heeltyd toegang tot hierdie standaardmateriaal het. Hulle kan hierdie hulpbronne gebruik tydens vrye-speelaktiwiteite, gestruktureerde aktiwiteite wanneer hulle ‘n onderwyser-gerigte taak voltooi het, of wanneer hulle ‘n bietjie “tyd uit” nodig het. Ander hulpbronne sluit in herbruikbare materiale, kleefstof, kartonstrookies, CD’s en musiekinstrumente, ou klere, gereedskap, houers, legkaarte, en manipulatiewe opvoedkundige speelgoed.
Slot
Om lewensvaardighede in die Foundation Fase te onderrig, is van kritieke belang vir die holistiese ontwikkeling van jong leerders. As ‘n onderwyser moet jy roetine-, gestruktureerde-, en vry-speel-aktiwiteite aanbied wat prettig en behapbaar is vir leerders. Jy moet ook ‘n goed-gemeenskaplike, kindervriendelike en vry toeganklike omgewing skep en ‘n verskeidenheid hulpbronne gebruik om die leerders se ontwikkeling te ondersteun.